LĄDOWISKO ŚWIEBODZICE
Pierwsze plany budowy lądowiska w Świebodzicach przypadają na lata 80. Aeroklub Ziemie Wałbrzyskiej uruchamia tymczasowe lądowisko dyspozycyjno - sanitarne w Świebodzicach o obszarze 9 hektarów,
Lądowisko w pózniejszym czasie przekazuje na rzecz Miasta Świebodzice. Dezyzja ta umożliwia pozykanie nowego terenu wielkości 25 hektarów, o korzystniejszych warunkach meteo i lepszym ukształtowaniu, w tym odpowiednimi odległościami od terenów zabudowanych z możliwością rozbudowy czyli obecnego Gminnego Lądowiska w Świebodzicach.
W grudniu 1999 roku w sprawie budowy lotniska zostało podpisane porozumienie między Zarządami Gminy Świebodzice i Gminy Wałbrzych. Postulaty zawarte w porozumieniu, mimo odbytych debat nigdy nie zostały wdrożone przez samorządy do realizacji.
Okres, na który przypada budowa lotniska wiąże się z przemianami ustrojowymi w kraju, które skutkują między innymi wstrzymaniem dotacji ze strony państwa na utrzymanie lotniczej działalności statutowej aeroklubów (zmiana ustawy o stowarzyszeniach) oraz reformą administracyjną likwidującą województwo wałbrzyskie oraz przemysł węglowy w regionie.
Pomimo trudnej sytuacji, AZW kontynuuje rozpoczęte prace inwestycyjne i bierze na siebie cały ciężar finansowania budowy lądowiska Wykonuje rekultywację terenu. Powstaje pas trawiasty o długości 1 tyś. metrów i szerokości 220 m, z którego wydzielona zostaje droga startowa o długości 850 m i szerokości 100 m. Składa projekt zmiany organizacji ruchu w ciągu drogi powiatowej nr 45219 na odcinku Świebodzice - Olszany i wykonuje oznakowanie terenu oraz przepusty melioracyjne umożliwiające wjazd na lądowisko. Sporządza dokumentacje rejestracyjną Lądowiska Świebodzice.
9 czerwca 2001 staje przenośny kontener - stanowisko kierowania lotami oraz stanowiska MPS (bazy do obsługi technicznej). Zostaje opracowana dokumentacja zabudowy hangarowej i płyty manewrowo-postojowej.
27 kwietnia 2001 AZW uzyskuje rejestr w wykazie lądowisk nr 475/III/01 w Dziale Informacji Powietrznej Agencji Ruchu Lotniczego.
Pierwszego lądowania na nowym terenie dokonano 9 czerwca 2001 roku. Za sterami samolotu Darek Pasternak, Sebastian Wichłacz oraz Jerzy Siatkowski.